martes, 10 de abril de 2012

Llenguatge del Cinema!

La percistència retinal fa que veiem un movimenr a partir d'una successió de honogrames amb un espai negre entre ells.



·Diferents plans de visió:    

-D'enquadrament: fan referència a la distància entre la Càmera i l'escena: (Espai limitat+Rectangle).     
                                                                           
-De camp: és l'espai que hi ha entre dos punts, pròxim i llunyà, de manera que els objectes que hi ha entre aquests dos punts queden enfocats. Els objectes que queden més propers a la càmera que el punt pròxim surten desenfocats, i també els que queden més allunyats que el punt llunyà. (Profunditat).






Fitxer:Jonquil flowers at f5.jpgFitxer:Jonquil flowers at f32.jpg


Poca profunditat de camp.                                      Força profunditat de camp.













 ·Existeixen diferents mides de pla:




Pla detall: L'enquadrament mostra una visió global de l'entorn per situar el conjunt dels elements. La figura humana pot o no aparèixer i en qualsevol cas queda difuminada com un element més de l'escenari.


























Primer pla curt: Part del rostre, de la meitat del front a la meitat de la barbeta.


























Primer pla gran: Mosta per exemple el cap sencer d'una persona.
























Primer pla: Capta el rostre d'una persona, o bé una part del cos humà (un braç, una cama...). Fins i tot en aquest tipus de pla pot aparèixer un objecte en la seua totalitat.


























Pla mitjà curt: Apareix la figura humana tallada a l'altura del pit.

























Pla mitjà: Es veu la meitat de l'objecte o de la persona (en el cas de la persona es veu fins la cintura)


























Pla tres quarts: Tallat pels genolls.
























Pla sencer: Recull la figura humana en la seua totalitat, de cap a peus.























Pla llarg: La figura ocupa 3/4 o 1/3 de l'alçada de la pantalla.













Pla general: Mostra també un escenari amb una visió global, però en aquest cas la figura humana té rellevància. Fins i tot pot arribar a ocupar un terç del pla.




















Pla de sequència: Seqüència que es roda en una única presa, sense cap tipus de muntatge, directament i sense interrupcions.









                                                          

·Diferents angulacions de la càmera:

- Contrapicat emfatic.












- Normal, inclinat.










 - Picat



















                                            - Panoràmic: Sobre d'un trípode i movent la càmera en
                                              diferents direccions.

·Moviments de càmera:      - Tràvelling: Rails o un suport que llisqua. (Frontals/Divergent).

                                     - Moviments combinats amb: Grua, Dolly (petit vehicle) i Stedycam.
                                       



























3 comentarios:

  1. M'ha costat molt realitzar i acabar a temps aquesta feina per problemes téncics dels meus ordinadors.

    ResponderEliminar
  2. doncs la primera part amb els teus exemples està molt bé! llàstima que no hagis pogut acabar-lo igual.

    ResponderEliminar